فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 176 (امرداد 1396)
- تاریخ انتشار: 1396/05/25
- تعداد عناوین: 35
- سرمقاله
-
صفحه 4
- پیش درآمد
-
رابطه یعنی ساختن توقع برای هم و ساختن خاطره! / تجربیات نامربوط سوم شخص مفردصفحه 8
- بانک فیلمنامه
- کشمکش
-
وقتی همه چیز در سطح حرکت می کند / «زیر سقف دودی» از منظر قابلیت تعمیم مضمونصفحه 12
-
واگن های از هم گسیخته قطار پر زرق و برق، روی ریل کمدی / نگاهی به فیلمنامه «اکسیدان»صفحه 15
-
اندر مصایب مهاجرت، مسیحیت و چند ماجرای دیگر... / شیوه بروز معضلات اجتماعی در فیلمنامه «اکسیدان»صفحه 17
- از زبان فیلمنامه نویس
-
کمدی، سخت ترین ژانر جهان است / گفت و گو با حامد محمدی، فیلمنامه نویس و کارگردان «اکسیدان»صفحه 19
- کشمکش
-
هذیان های خودمونی / بررسی فیلمنامه «مادر قلب اتمی» از منظر شالوده شکنی در داستانصفحه 24
-
از تهران مخوف به تهران منفعل / نگاهی به ساختار داستانی «مادر قلب اتمی»صفحه 25
-
شخص غایب / کارکرد فضا در فیلمنامه «پرسه در حوالی من»صفحه 27
-
خشت کج اول / مقدمه چینی در فیلمنامه «کارگر ساده نیازمندیم» از منظر درون مایهصفحه 29
-
ندارها / بررسی فیلمنامه «کارگر ساده نیازمندیم» از منظر درون مایهصفحه 31
- پشت ویترین (معرفی کتاب)
- عادات نوشتن
-
آداب بی قراری / عادات نویسندگی رضا مقصودیصفحه 35
- سینمای جهان
-
کشمکش: قربانی کردن همه چیز برای پایانی ناموفق / «بیگانه: پیمان» بنیان گذاشتن پایان غافل گیر کنندهصفحه 46
-
ما قصد داشتیم فیلمی واقعا ترسناک بسازیم! / از زبان فیلمنامه نویس: گفت و گو با جان لوگان، در باب «بیگانه: پیمان»صفحه 52
-
پیدایش یک دغدغه ذهنی / از زبان فیلمنامه نویس: گفت و گو با جیمز گری، فیلمنامه نویس «شهر گمشده»صفحه 55
- کارگاه فیلمنامه
-
عبور از میان دوزخ پرده دوم: اضطراب و پریشانی قهرمان / پرده دوم: قسمت شانزدهمصفحه 57
- رو در رو
-
تراوشات ذهنی نویسنده روی کاغذ / گفت و گو با رابرت مک کی درباره اهمیت دیالوگ رسانه های مختلف و نقش بداهه پردازی در دیالوگ نویسی به به انه انتشار کتاب جدیدشصفحه 60
- تجربه های پراکنده
-
همچون نیروی جاذبه / نگارش شرح صحنه در فیلمنامهصفحه 65
-
آن چه داستان به آن ایمان دارد / مجادله تماتیکصفحه 68
-
به قول خود احترام بگذار / چگونه می توانید به تمام تعهداتی که در فرضیات فیلمنامه تان داده اید، عمل کنیدصفحه 70
- بازشناخت
-
عاشق خلق سوال در ذهن مخاطبانم هستم / گفت و گو با فرانک دارابونت درباره مسیر سبز، داستان نویسی، تجربه فیلمنامه نویسی گروهی با جورج لوکاس و...صفحه 73
- فیلمنامه کامل
-
فیلمنامه کامل: فارگو / فیلمنامه نویسان: جوئل کوئن، ایتان کوئنصفحه 80
-
یادداشت مترجم: تاریخچه غیر رسمی پیش نویس ها / درباره فیلمنامه «فارگو»صفحه 104
-
سکانس طلایی: خنده به خشونت / سکانس برگزیده فیلم «فارگو»صفحه 105
-
از ایده تا پردهصفحه 106
-
سفاک و سفله و سفیه در سریر خون / سویه های تراژیک و کمیک در «فارگو»صفحه 108
-
مک دونالد بدون میلک شیک / وضعیت پست مدرن در فیلمنامه «فارگو»صفحه 111
-
مرثیه ای بر هولناکی تهی شده... / تحلیل کمدی ابزورد در فیلمنامه «فارگو»صفحه 113
-
هر لحظه و هر جایی، هر جسمی و هر جانی / فیلمنامه «فارگو» از منظر فلسفه شهودگراییصفحه 116
-
مادر بودن، قتل و کوفته های سوئدی / پیروزی های آرام مادر در فیلم «فارگو»صفحه 119
-
جهان ساده پیچیده / گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه «فارگو»صفحه 122